zondag, maart 05, 2006

LIVE UIT NYC: JAAAAAA, we kunnen bloggen vanuit NYC...hihihihi

Gezeten naast een dame die op de bank TV zit te kijken, werkend op een PC (een Apple I-mac...) in het gangetje naast de keuken op de 2e verdieping in het huis van Anne in de East Village in NYC...een huis dat schots en scheef staat als een oud Amsterdams grachtenpand.
Dit alles na een schitterende vlucht met Northwest Airlines. Vliegen blijft leuk. In een stoel naast mij heeft een Noor de tijd tussen opstijgen en landen voornamelijk gebruikt om de complete biervoorraad aan boord van deze DC-10 naar binnen te hijsen. Ter hoogte van de lijn Groenland-Azoren was de man dan ook stomdronken. Nadat hij een aantal volksliedjes had gezongen legde hij mij uit wat zijn reisdoel was: golfen in Florida.
Ik: 'Ok, you play golf really well then?'
Noor: 'No, (hik), not really (hik)'

Op Newark Liberty Airport had ik een vlotte aansluiting met de bus, ik kon direct instappen en mee. Was derhalve vroeg in Manhattan (rond 13.00 uur local time, 19.00 uur in Nederland). Daarna gelijk gaan lopen om het huis van Anne te zoeken. Flinke tippel dwars door de stad, lekker in de zon. Huis snel gevonden in een krankzinnige wijk vol studenten. Even met Anne gepraat, kamer bekeken, gelijk daarna weer de stad in. Met de metro naar Times Square, gegeten in een Ierse pub (Fish & Chips). Ondertussen hier ook donker geworden. Na het eten langzaam terug gaan lopen naar 110 Avenue C (Mijn logeeradres), langs talloze kledingzaken, CD-zaken, een anarchistische T-shirt zaak 'Search and Destroy', uiteindelijk aangeland in een soort Duitse kroeg hier recht aan de overkant, Munchen genaamd.
Daar een flinke pul achterovergeslagen (het was er bijzonder druk), zit hier nu dus te typen, de dame zit ondertussen aan een bak Muesli. Ik ga slapen, hoe laat is ut eigenlijk? Zaaaaaaalig hier! Mensch! Klinken bitte!

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?