donderdag, november 16, 2006

'...In de Nederlandse politierok is geen ruimte voor een knuppel...'

U gaat nu denken: 'wat is die Codemaanzaad een platvoerse en seksistische knuppel...'

Ik zeg U: de titel van deze Blogpost valt rechtstreeks te destilleren uit een officieel standpunt van de Raad van Hoofdcommissarissen:


'In de rok voor politievrouwen zit geen zakje genaaid voor de wapenstok of knuppel. De reden voor het ontbreken van de knuppelzak is dat de Raad van Hoofdcommissarissen (RHC) op het standpunt staat dat vrouwen de rok alleen dragen bij representatieve gelegenheden. Niet in de noodhulp e.d.

De bonden hebben daar bezwaar tegen gemaakt en de RHC beraadt zich nu. In december komt er een standpunt. Het is dus geen fabricagefout zoals werd gesuggereerd door de verslaggever.

Vrouwen willen gezag-met-een-rok.... EN ZE HEBBEN GELIJK! In die rok moet .... ehhh...hoe zeg ik dit tactisch... ruimte zijn voor een knuppel. De knuppelloze representatieve gelegenheden zijn er alleen ehhh ...voor de echte knuppels van de RHC.

Meiden, echt, ik wil zeker niet flauw zijn. Jullie kunnen veel beter dan de mannelijke collega's. Echt. Dat weet ik zeker. Heel zeker. En ik meen wat ik zeg.

Maar......poehhh.....even hoor....give me a break....

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?