dinsdag, november 14, 2006

'...Uw buurtagent: altijd in de buurt...'

....'T is een een paraphrase van een kreet die ooit werd geslaakt door Brigitte Kaandorp.

Maar wat zei De Telegraaf vanochtend?:
'De politie kampt met een leegloop onder vooral jonge werknemers. Volgens de
Nederlandse Politiebond (NPB) verlaten veel agenten gedemotiveerd en
gefrustreerd de dienst of staan ze op het punt te vertrekken.'

Shit happens....tis verkiezingstijd, dus neem de kranten in deze dagen met een grote korrel zout.

Maar de echte uitsmijter is deze quote:

'In Brabant Zuid-Oost komt een buurtagent niet eens meer in de buurt.'


...Weet u...'t is dat het nu regent in Nederland....maar ik zou de Homerus die dit heeft gezegd zomaar willen zoenen vanwege de ongelooflijke poetische zeggingskracht & schoonheid van een uitspraak als deze... ik zie de desolate buurten van Brabant Zuid-Oost... ik zie - nee - voel de gewetensnood van de Brabantse Buurtagenten die zonder buurt zitten... ik voel de wanhoop van de buurten die 'hun' agent missen.... maar bovenal sympathiseer ik met het ontheemde Zuid-Oosten... een windstreek zonder buurt, zonder agent....
.......ach, arm Zuid-Oosten.....

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?